PROGRAM REDUKCJI STRESU OPARTY NA UWAŻNOŚCI – SZKOLENIE

16107498_1864498420429611_4002786439311227264_o

Termin: 20.02-12.04.2017 r. (poniedziałek, środa)
godz. 18:00 – 20:30 lub 9:30 – 12
Miejsce: Akademia Świadomego Człowieka
Gdańsk Oliwa, ul. Kaprów 3A/16, I piętro
Inwestycja: 1100 zł (36 godzin szkoleniowych, konsultacja indywidualna, materiały w postaci skryptu oraz plików dźwiękowych z instrukcjami do ćwiczeń). Istnieje możliwość rozłożenia opłaty na dwie raty
. . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . . .

Powodów, dla których chcemy lepiej radzić sobie ze stresem jest bardzo wiele. Może być to ból psychiczny, ból fizyczny, albo po prostu uznanie faktu, że życie – nawet jeśli tego bardzo nie chcemy – obfituje w stres, zgodnie ze stwierdzeniem, że „życie bez stresu to śmierć.”
Nawet jeśli nie mamy „obiektywnych” powodów do przeżywania stresu, to codzienne życie jest pełne wyzwań, chwil dla nas przyjemnych, jak również i tych, których doświadczamy jako nieprzyjemne albo trudne. Dla jednych może być to wystąpienie publiczne, dla innych codzienne kontakty z ludźmi, napięcia w pracy, konflikty w rodzinie, nawał obowiązków, presja czasu… Mogą temu towarzyszyć męczące myśli, obniżony nastrój, bycie w silnych emocjach, impulsywne i niekontrolowane zachowania. Tak bywa czasami, a może zdarza się to częściej, niż byśmy sobie tego życzyli.

MBSR (Mindfulness – Based Stress Reduction) czyli 8-tygodniowy Program Redukcji Stresu Oparty na Uważności to intensywny program szkoleniowy na temat sztuki świadomego życia. W czasie trwania programu uczysz się jak wykorzystać własne zasoby (ciało i umysł) do pracy z własnymi ograniczeniami, które leżą u podstawy przeżywania stresu. Celem jest osiągnięcie wyższego poziomu zdrowia i lepszego samopoczucia.
MBSR stosuje w swoim programie narzędzia skonstruowane w oparciu o praktykę mindfulness, która w tłumaczeniu na język polski oznacza „uważność” . Mindfulness oznacza bycie „w pełni umysłu”, które pozwala na widzenie rzeczy takimi, jakie są. Jon Kabat-Zinn definiuje uważność jako świadomość wyłaniającą się w wyniku kierowania uwagi w sposób celowy, nieosądzający, na chwilę bieżącą.
Ćwiczenia praktykowane w ramach MBSR polegają w pierwszej kolejności na nauce skupiania uwagi, świadomym kierowaniu uwagi na odczucia w ciele, myśli i emocje, oraz rozpoznawaniu własnego doświadczenia takim, jakie jest. Przede wszystkim chodzi w nich o nawiązywanie kontaktu ze sobą i z otaczającym światem.
Każdy certyfikowany nauczyciel MBSR prowadzi swój kurs wg ujednoliconego programu oraz jednakowych standardów obowiązujących na całym świecie.

Prowadząca:
Marta Znaniecka – prowadzi treningi redukcji stresu oparte na uważności w Trójmieście (MBSR – Mindfulness Based Stress Reduction). Uprawnienia nauczycielskie w tym zakresie zdobyła w Institut für Achtsamkeit und Stressbewältigung (Niemcy).
Ukończyła trening organizowany przez Mindful Schools przygotowujący do prowadzenia zajęć dla dzieci i młodzieży z zakresu uważności.
Praktykę uważności rozwija od ponad 10 lat. Pogłębia ją poprzez regularną pracę własną oraz udział w odosobnieniach w Polsce i za granicą.
Nauczyciele uważności, od których miała wyjątkową przyjemność uczenia się to m. in. Johan Tinge, Linda Lehrhaupt, Katharina Meinhard, Petra Meibert, Małgorzata Braunek, Martine Batchelor.
Jest absolwentką socjologii oraz doktorem nauk społecznych w dyscyplinie pedagogika. Ukończyła Szkołę Trenerów Akademii TROP.

Termin:
GRUPA POPOŁUDNIOWA, poniedziałki, godz. 18:00 – 20:30
(20.02 – 10.04.2017)
GRUPA PORANNA, środy, godz. 9:30 – 12:00
22.02 – 12.04.2017)
Struktura: 8 popołudniowych spotkań po 2,5 h; dzień uważności 7h; konsultacja indywidualna

Kontakt:
Pracowania Redukcji Stresu
Marta Znaniecka
www.redustres.pl
tel. 508 398 832

Zwiń