dieta

Dla kogo dieta niskowęglowodanowa

Po dziesięcioleciach panowania diet niskotłuszczowych, które miały być remedium na epidemię otyłości, wiemy już, że metoda ograniczania tłuszczu w diecie nie przyniosła oczekiwanych rezultatów, zaowocowała za to kompletnym niezrozumieniem roli jaką tłuszcz odgrywa w naszym organizmie. Diety niskotłuszczowe prawie zawsze są jednocześnie bogate w węglowodany.
O zaletach diet niskowęglowodanowych pisali między innymi tacy lekarze jak Alan Kekwick, Gaston Pawan i Robert Atkins w Stanach Zjednoczonych, doktor Wolfgang Lutz w Niemczech, doktor Kwaśniewski w Polsce. Nie traktowani poważnie przez środowisko naukowe, często traktowani jak fantaści czy maniacy nie spotkali się nigdy z uznaniem swojej pracy.
To im między innymi, zawdzięczamy ogromną porcję wiedzy na temat diet niskowęglowodanowych.
To nie tłuszcz jest przyczyną, że zapadamy na choroby – to wina węglowodanów.
Kiedy patrzę na tradycyjną piramidę żywnościową włos jeży się na mojej głowie ponieważ wiem, że: posiłki składające się w większości z węglowodanów zaburzają zdrowy metabolizm, upośledzają go i powodują nadmierne wydzielanie insuliny, a następnie oporność twoich komórek na ten hormon.
W badaniach okazało się, że insulina i poziom glukozy w znacznie większym stopniu stanowią zagrożenie powstawania chorób serca, zawałów, stanów zapalnych w tym nowotworów niż przypuszczano.
Cukrzyca, choroby serca i nadciśnienie w dużym stopniu spowodowane są spożywaniem nadmiernych ilości rafinowanych węglowodanów.
Jeżeli jesteś otyły prawie napewno cierpisz na wysoki poziom glukozy we krwi lub zaburzenia metaboliczne, a to znaczy, że wszystkie wysokooczyszczone produkty jak biała mąka, cukier itp. szkodzą twojemu zdrowiu, upośledzając metabolizm, pogarszając pracę jelit, trawienie, obniżając twoje libido i rujnując twoje życie seksualne, ale także powodując uzależnienie, z którego coraz trudniej jest ci się wyrwać.
Diety niskowęglowodanowe są szansą dla osób, które przeżywają koszmar tradycyjnych diet skutkujących głodem lub efektem jojo, ale także dla tych, którzy w szybki, zdrowy sposób chcą obniżyć poziom ciśnienia krwi, wyleczyć cukrzycę typu II dietą, naprawić swój metabolizm, poprawić funkcjonowanie swojej wątroby, nerek i serca, a także usprawnić działanie mózgu.
Każdemu polecam dietę niskowęglowodanową, dobraną rzecz jasna indywidualnie, często z bardzo precyzyjnie określonym poziomem dziennym węglowodanów.
W każdym wypadku przynosi ona wspaniałe rezultaty, to metoda, która rzadko zawodzi, jest nieuciążliwa i pozwala ci cieszyć się pysznym, zdrowym jedzeniem.

Przewiń do góry