etykiety

Im bardziej kolorowo, tym uważniej czytaj etykiety

Unikaj produktów na etykietach których istnieją składniki, których nie potrafisz wymówić – to z pewnością nic pochodzącego z natury.
Unikaj:
– wszystkiego co zawiera tłuszcze trans czyli tłuszcze uwodornione, tłuszcze roślinne utwardzone,
– olejów roślinnych z roślin modyfikowanych genetycznie jak olej kukurydziany, sojowy,
– margaryn (nie ma zdrowych margaryn!),
– miksów do smarowania pieczywa,
– żywności smażonej w głębokim oleju (nie ma zdrowych fast foodów!)
– frytur,
– zjełczałych, utlenionych tłuszczów,
– glutaminianu sodu czyli wzmacniacza smaku inaczej MSG, E 621 (uszkadza nasz układ nerwowy!)
– soi zwłaszcza nie fermentowanej w każdej postaci,
– słodzików np. aspartamu, splendy,
– produktów light, które oferują brak niezbędnych nam tłuszczów, ale za to nadmiar słodzików, a zatem spowodują, że będziesz bardziej głodny po ich zjedzeniu lub wypiciu niż przed,
– syropu glukozowo -fruktozowego,
– syropu kukurydzianego,
– płatków śniadaniowych, fitness, słodzonych płatków kukurydzianych itp.- wszystkie nafaszerowane są cukrem pod postacią syropów, tłuszczami trans (mono i diglicerydy), solą i barwnikami,
– jogurtów, serków i deserów udających owocowe
– gotowych budyni, także ryżowych,
– napojów kolorowych słodzonych syropami,
– fruktozy,
– sztucznych barwników,
– drinków, napojów energetycznych zaburzających pracę naszego mózgu,
– produktów mięsopodobnych jak np. parówek nie zawierających mięsa,
– chipsów rzadko zrobionych z ziemniaków, najczęściej z masy kukurydziano, pszenno – ziemniaczanej z dodatkiem konserwantów, cukru i polepszaczy smaków.
Unikaj puszkowanej żywności która zawiera toksyczny Bisfenol A powodujący np. tycie, zakłócający pracę naszych hormonów. Nie gotuj ryżu ani kasz w woreczkach foliowych- gotowany plastik nie służy nikomu.
Nie kupuj produktów odtłuszczonych zwłaszcza mleka, tłuszcz w mleku poprawia jego przyswajalność, jeżeli pijesz mleko wybieraj pełnotłuste.Unikaj posiłków mrożonych jak mrożona pizza, zupy w proszku lub błyskawiczne zupy w plastikowych kubkach – to najgorsza mieszanka chemikaliów jakie możesz sobie zafundować na obiad. Sprawdzaj ilość cukru w każdym produkcie, bądź świadomy co kupujesz
(cukier ukrywa się często pod nazwą: inulina, maltoza, sorgo, dekstryna). Nie daj się zwieść kolorowym opakowaniom, sprawdzaj datę przydatności do spożycia. Im bardziej kolorowe opakowanie, tym więcej zachowaj czujności.

Bądź ostrożny z produktami wzbogaconymi, sprawdź w co są wzbogacone, jeśli składniki nie są pochodzenia naturalnego unikaj ich.
Jeśli podejrzewasz u siebie, lub cierpisz na nietolerancję glutenu, uważnie studiuj wszystkie etykiety i unikaj glutenu w każdej postaci !!!