magnez

Komu potrzebny jest magnez i jak działa?

Magnez jest jednym z najbardziej deficytowych pierwiastków w diecie współczesnego człowieka.
W dużej mierze wynika to z braku magnezu w glebie, w której uprawiamy spożywane rośliny, z procesów przetwarzania żywności, z diety bogatej w węglowodany, z braku magnezu w wodach powierzchniowych,.
Dieta bogata w węglowodany, tempo życia, stres powoduje zwiększone zapotrzebowanie na magnez.
Magnez chroni nas przed wpływem metali ciężkich takich jak aluminium, ołów, rtęć, nikiel, kadm.
Przypuszcza się, że niedobór magnezu może przyczyniać się do odkładania metali ciężkich w mózgu I powstawania choroby Alzheimera, stwardnienia rozsianego i choroby Parkinsona. Niedobór magnezu powoduje nadciśnienie, napięcie mięśni, upośledzenie pracy wątroby I mózgu, nowotworów, niewydolności serca. Jak, więc działa magnez? •Jest aktywatorem wielu enzymów •Reguluje równowagę wapniową •Wspiera układ immunologiczny •Odpowiada za dostawę energii do tkanek i komórek •Wzmacnia i odgrywa istotna rolę w funkcjonowaniu układu sercowo naczyniowego •Pomaga obniżać ciśnienie krwi •Działa przeciwzapalnie •Pomaga zapanować nad zachciankami żywieniowymi •Podnosi poziom energii •Wycisza układ nerwowy, uspokaja, poprawia nastrój i koncentrację •Wspomaga trawienie •Przynosi ulgę w bólach mięśniowych i skurczach •Zapobiega bólom migrenowym •Pomaga w zespole napięcia przedmiesiączkowego •Pomaga w zasypianiu i bezsenności •Pomocny w zapobieganiu osteoporozie
Komu jest potrzebny? Odpowiedź jest prosta – magnez potrzebny jest KAŻDEMU!
Dobrze przyswajalne formy magnezu to chlorek, siarczan i cytrynian, a dobrą metodą uzupełniania niedoborów magnezu są kąpiele magnezowe i stosowanie oliwy magnezowej bezpośrednio na skórę.

Przewiń do góry